Strazbur
Nga 19 rekomandimet e përfshira në raportin e katërt të vlerësimit, kushtuar parandalimit të korrupsionit midis parlamentarëve, gjyqtarëve dhe prokurorëve, Maqedonia Veriore ka zbatuar në mënyrë të kënaqshme nëntë, tetë janë zbatuar pjesërisht dhe dy nuk janë zbatuar, thuhet në raportin e Grupit të Shteteve kundër Korrupsionit. (GRECO), një grup i pavarur ekspertësh i Këshillit të Evropës, i lëshuar sot.
GRECO, megjithatë, është veçanërisht i brengosur që rekomandimi dhe njoftimet e mëparshme të dëbimit zyrtar të Ministrit të Drejtësisë nga Këshilli Gjyqësor nuk janë zbatuar. Për më tepër, përkundër përpjekjeve të lavdërueshme për të sqaruar shkeljet disiplinore të zbatueshme si për gjyqtarët ashtu edhe për prokurorët, vlerësohet se diapazoni i sanksioneve të aplikuara ndaj tyre nuk është zgjeruar për të siguruar proporcionalitet më të madh. Për sa i përket prokurorëve, ekzistenca e rregullave më të papërshtatshme të sjelljes gjithashtu mbetet një burim shqetësimi.
Raporti arrin në përfundimin se janë bërë përpjekje të rëndësishme nga autoritetet për të ndryshuar kornizën përkatëse ligjore për këtë vlerësim. Në disa aspekte, përparimi mbetet i pjesshëm, pasi një numër boshllëqesh ende duhet të adresohen dhe zbatimi i ri praktik i rregullave të reja mbetet për t’u parë.
Për deputetët, Kodi i Etikës i rishikuar nuk përshkruan sjellje specifike për situata të ndryshme të konfliktit të interesit dhe ndërveprime me lobistët dhe dispozitat e tij mbi donacionet nuk janë thjeshtuar. Dënimet për shkeljen e Kodit janë zgjatur, por vendosja e tyre është përgjegjësi e organit mbikëqyrës dhe efekti parandalues i tyre është i diskutueshëm dhe i diskutueshëm. Gjithashtu, ndërsa Ligji i ri mbi Parandalimin e Korrupsionit dhe Konfliktit të Interesit sanksionoi disa shkelje, të tjerët u lanë pa u dhënë asnjë të dhënë bindëse mbi rezultatin përfundimtar të procedurave në lidhje me deputetët ose mbi sanksionet e zbatuara nën sanksionet e parashikuara nga rregullat.
Lidhur me sistemin gjyqësor, GRECO thekson se një nga arritjet ka të bëjë me gjyqtarët joprofesionistë. Mund të pritet një zgjerim i Kodit të Etikës për Gjyqtarët dhe organizimi i një serie trajnimesh të detyrueshme të synuara për të forcuar paanësinë dhe integritetin e tyre. Një zhvillim tjetër pozitiv është futja e rregullave dhe udhëzimeve për pranimin e dhuratave, mikpritjes dhe përfitimeve të tjera për gjyqtarët dhe gjyqtarët jo-profesionistë.
Grupi mirëpret rregullimin e forcuar ndjeshëm të kushteve për zgjedhjen, emërimin dhe shkarkimin e Komisionit Shtetëror për Parandalimin e Korrupsionit të prezantuar nga ligji i ri, i cili do të ketë potencialin për të ringjallur pavarësinë dhe profesionalizmin e këtij organi. Në letër, shqyrtimi i interesave dhe pasurive është racionalizuar dhe është demonstruar një qasje më e ekuilibruar në lidhje me rastet nga një spektër i gjerë politik. Sidoqoftë, mbetet të shihet nëse në praktikë bëhet një rishikim më i hollësishëm i deklaratave të pasurisë në lidhje me tre grupet profesionale të anketuara.
Duke pasur parasysh arritjet e bëra, GRECO arrin në përfundimin se niveli aktual i pajtueshmërisë me rekomandimet nuk është më “përgjithësisht i pakënaqshëm” në drejtim të Rregullës së rishikuar 31 pika 8.3 të Rregullores së Procedurës të Grupit të Vendeve. Prandaj, GRECO ka vendosur të mos zbatojë nenin 32 në lidhje me Shtetet Anëtare që nuk janë në përputhje me rekomandimet e përfshira në raportin e vlerësimit.
Prandaj, GRECO kërkon që shefi i delegacionit maqedonas të paraqesë një raport mbi masat e marra për zbatimin e rekomandimeve, të cilat janë zbatuar pjesërisht deri më 30 shtator 2021 më së voni.