www.telegrami.mk
lajmi interaktiv
Zyra e Avokatit të Popullit në Maqedoninë e Veriut nuk është në krizë – është duke u shuar me vetëdije politike. Moszgjedhja e Avokatit të Popullit nga Kuvendi nuk është neglizhencë, por akt i drejtpërdrejtë sabotimi institucional që prodhon pasoja të rënda për qytetarët.
Pa Avokat të zgjedhur, institucioni është juridikisht i gjymtuar. Çdo raport, rekomandim apo shkresë që del nga kjo zyrë është letër pa peshë, sepse mungon nënshkrimi i autoritetit të vetëm që ligji e njeh. Autorizimet e përkohshme janë alibi politike, jo zgjidhje kushtetuese.
Ironia është brutale: institucioni që duhet të mbrojë qytetarin nga shteti, po shkelet nga vetë shteti. Punonjësit flasin për “vdekje klinike” nga viti 2026, sepse pa Avokat:
- askush nuk ka të drejtë të nënshkruajë,
- askush nuk mban përgjegjësi,
- dhe çdo vendim mund të hidhet poshtë në gjykatë.
Kjo nuk është thjesht krizë funksionale, por zhveshje e qëllimshme e qytetarit nga një mekanizëm mbrojtës. Kur Avokati i Popullit paralizohet, qytetari detyrohet të shkojë në gjykatë – e shtrenjtë, e ngadaltë dhe shpesh e paarritshme për të varfrit.
Apeli për vazhdimin e autorizimeve është pranim publik i dështimit të Kuvendit. Në vend që të zgjedhë Avokatin, politika zgjedh të shtyjë problemin dhe ta normalizojë kaosin. Kjo është sjellje tipike e një shteti që simulon institucione, por nuk i respekton ato.
Më absurde është fakti se ky institucion, pas 25 vitesh ekzistence, ende nuk ka as objekt të vetin dhe paguan qira – një simbol i përkryer i trajtimit përçmues që shteti i bën mbrojtësit të të drejtave të njeriut.
Përgjegjësia ka emër dhe mbiemër: Kuvendi. Jo punonjësit, jo qytetarët, por deputetët që me mosveprim po prodhojnë vakum kushtetues dhe po minojnë shtetin e së drejtës.
Nëse kjo situatë vazhdon, Avokati i Popullit do të mbetet vetëm një titull bosh në ligj, ndërsa qytetarëve do t’u mbetet një mesazh i qartë: në këtë shtet, të drejtat vlejnë vetëm në letër.Raport PA Avokat të Popullit mund të paraqitet vetëm teknikisht – jo ligjërisht i plotfuqishëm. Ja si qëndron puna:
1. Kush ka të drejtë ligjore?
Sipas ligjit:
- Avokati i Popullit zgjidhet nga Kuvendi
- Ai është autoriteti i vetëm kushtetues që:
- nënshkruan raportin vjetor
- e dorëzon në Kuvend
- mban përgjegjësi institucionale
Pa të, institucioni është i sakatuar juridikisht.
2. Çfarë bën “i autorizuari”?
I autorizuari (si Ylber Rufati):
- nuk është Avokat i Popullit
- ka vetëm autorizim administrativ të përkohshëm
- mund të:
- koordinojë punën
- mbajë institucionin “gjallë”
- nuk ka legjitimitet të plotë kushtetues
Raporti që ai mund ta dërgojë:
- është informativ
- pa peshë të plotë juridike
- Kuvendi mund ta marrë “për dijeni”, por jo ta trajtojë si raport zyrtar kushtetues
3. Ku është problemi real?
Problemi nuk është raporti. Problemi është ky:
- pa Avokat të zgjedhur
- nuk ka kush të nënshkruajë akte
- nuk ka kush të marrë përgjegjësi
- vendimet dhe rekomandimet mund të kontestohen në gjykatë
Prandaj punonjësit thonë “vdekje klinike” – sepse:
- nga 2026 autorizimi aktual mund të mos vlejë
- çdo dokument bëhet i brishtë ligjërisht
- qytetari humb adresën e fundit të mbrojtjes jashtë gjykatës
4. A mund të vazhdojë autorizimi?
Po, vetëm politikisht, jo si zgjidhje:
- Kryetari i Kuvendit mund ta vazhdojë autorizimin
- por kjo është:
- arnë
- jo zgjidhje ligjore
- jo standard demokratik
5. Përmbledhje brutale
Faji = Kuvendi, jo punonjësit
Raport pa Avokat = letër pa peshë
I autorizuari = menaxher krize, jo institucion
Pasoja = qytetari mbetet vetëm me gjykatë, që është e shtrenjtë dhe e ngadaltë…www.telegrami.mk
=======================================
lajmi aktiv që qarkullon
=========================================
Mesut Shabani

