4.4 C
Tetovo
E enjte, 5 Dhjetor, 2024
BallinaLajmeBota1.000 miliardë projekt: Si Kina me “Rrugën e Re të Mëndafshit” po...

1.000 miliardë projekt: Si Kina me “Rrugën e Re të Mëndafshit” po i lidh vendet e varfëra tek vetja

Kina po investon 1,000 miliardë euro në rinovimin e Rrugës së Mëndafshit. Projekti i infrastrukturës ka për qëllim të lidhë 60 përqind të popullsisë së botës, por gjithashtu – veçanërisht të varfra – qëllimi, vendet të bëhen të varura nga Kina. Por Perëndimi këtë nuk e shikon më me indiferencë.

Termi Rruga e Mëndafshit u përdor për herë të parë nga Ferdinand von Richthofen në 1877. Gjeografi dhe studiuesi gjerman e përdori atë për të përshkruar një rrjet të vjetër të rrugëve të karvaneve, që lidhnin Azinë Lindore përmes Azisë Qendrore me rajonin e Mesdheut. Mëndafshi dhe erëzat arritën në Evropë përmes këtyre rrugëve, ndërsa tregtarët në drejtimin tjetër sollën ar , argjend dhe lesh në Azi. Ushtritë, studiuesit, madje edhe kulturat dhe fetë e tëra përdorën rrjetin rrugor dhe migruan në të dy drejtimet – përmes tokës dhe ujit. Në kalimet e Rrugës Detare të Mëndafshit, anijet lundronin përgjatë bregdetit të Azisë Juglindore deri në Indi , Arabi dhe Afrikë.

70 vende, 4.4 miliardë njerëz – kjo është ajo që “Rruga e Re e Mëndafshit” supozohet të lidhë

Pothuajse 150 vjet më vonë, Rruga e Mëndafshit është nën diskutim përsëri pasi Kina shpalli projektin “Rruga e Re e Mëndafshit” në 2013. Është planifikuar një projekt gjigant dhe unik në madhësinë e tij, i cili duhet të lidhë më mirë Azinë me Evropën dhe Afrikën nga toka dhe deti.

Projekti përfshin më shumë se 70 vende, 4.4 miliardë njerëz dhe kështu mbi 60 përqind e popullsisë së botës jetojnë përgjatë Rrugës së Re të Mëndafshit. Kina planifikon të investojë rreth 1.000 miliardë dollarë amerikanë duke dhënë hua përmes bankave të saj shtetërore në vendet përkatëse për ndërtimin e rrugëve, urave, hekurudhave, tubacioneve, termocentraleve, porteve dhe rrjeteve energjetike. Shumica e projekteve planifikohen të kryhen më pas, nga ndërmarrjet kineze.

Kina dëshiron të forcojë tregtinë globale

Me Rrugën e Re të Mëndafshit, e njohur në zhargonin teknik si “Rrip & Nismë Rrugore” (BRI) ose “Një Brez, Një Rrugë”, Kina po ndjek disa qëllime: Superfuqia Aziatike dëshiron të forcojë më tej tregtinë e saj globale, burimet e rëndësishme të energjisë, si dhe ndikimin e saj ekonomik dhe të zgjeruar gjeopolitik. Përveç kësaj, Kina dëshiron të thellojë shkëmbimin politik dhe kulturor me të gjitha ato vende që janë në Rrugën e Re të Mëndafshit. Projektet më të rëndësishme përfshijnë

Tubacioni i gazit Azi Qendrore-Kinë, i cili do të përdoret për të transportuar gaz natyror nga Uzbekistani në Kinë.

Korridori Ekonomik Kinë-Pakistan në qytetin port të Pakistanit Gwadar, ku është planifikuar një port me ujë të thellë me afërsi strategjike me Gjirin Persik (vëllimi i përgjithshëm 62 miliardë dollarë amerikanë).

një urë e re kontinentale Euroaziatike me Trans-Eurasia-Express si një lidhje tregtare e trenave të mallrave. Një nga rrugët ekzistuese përfundon pas 11,000 kilometrash në portin e Rhine në Duisburg dhe siguron hyrjen e Kinës në Rhine si boshti më i rëndësishëm i transportit në Evropën Qendrore.

Nga deti, Rruga e Mëndafshit Detar përfshin rrugë të ndryshme transporti në Azi, si dhe lidhje me Emiratet e Bashkuara Arabe, Somalinë në Bririn e Afrikës dhe Mesdheun. Disa nga portet më të rëndësishme dhe më të mëdha në botë (p.sh. Shangai , Singapori dhe Dubai) ndodhen në këto rrugë. Kina madje po synon portet kryesore në Mesdhe. Në Pire të Greqisë, 550 milion euro do të vihen në dispozicion për një port të ri deri në 2026; portet në Trieste ( Itali ) dhe Sines në Portugali janë gjithashtu pjesë e nismës.

Në Afrikë, e cila është e rëndësishme si për tregtinë dhe mbi të gjitha si një furnizues i rëndësishëm strategjikisht i lëndëve të para, veçanërisht përfshihen brigjet bregdetare. Një shfaqje e parë janë lidhjet hekurudhore dhe rrugore midis qytetit port Kenian të Mombasa dhe kryeqytetit të brendshëm Nairobi. Një port i madh me 32 anije për anijet e kontejnerëve po ndërtohet në veri të Mombasa, duke përfshirë një infrastrukturë që do të shtrihet në Sudanin e Jugut dhe Etiopinë . Në Bagamoyo, Tanzania, janë planifikuar një port me ujë të thellë, një qytet satelitor, një fushë ajrore dhe një zonë industriale.

https://www.botasot.info/bota/1620225/1-000-miliarde-projekt-si-kina-me-rrugen-e-re-te-mendafshit-po-i-lidh-vendet-e-varfera-tek-vetja/

RELATED ARTICLES
- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments