Lidhur me ndryshimet në Ligjin për përgjegjësinë civile për fyerje dhe shpifje dhe reagimet lidhur me formulimin “mendim negativ”, Ministria e Drejtësisë bën me dije se lëshimi në formulim është tejkaluar dhe neni 6 paragrafi 1 do të thoshte: nënçmim, me një deklaratë, sjellje, publikim ose në ndonjë mënyrë tjetër, ai do t’i shprehë një tjetri me identitet të konstatuar ose të dukshëm një mendim përçmues ose poshtërues, i cili cenon nderin dhe reputacionin e tij.
MINISTRIA E DREJTËSISË
Nga Ligji për Fyerje dhe Shpifje është hequr shprehja “mendim negativ”.
Lidhur me ndryshimet në Ligjin për përgjegjësinë civile për fyerje dhe shpifje dhe reagimet në lidhje me formulimin “mendim negativ”, Ministria e Drejtësisë bën me dije se lëshimi në formulim është tejkaluar dhe neni 6 paragrafi 1 do të shkruante: nënçmim, me deklaratë. , sjelljen, publikimin ose shprehin ndryshe për një tjetër me identitet të përcaktuar ose të dukshëm një mendim përçmues ose poshtërues, i cili cenon nderin dhe reputacionin e tij.
Synimi i grupit të punës me këtë formulim ka qenë në drejtimin që mendimi negativ i referohet cenimit të nderit dhe reputacionit në kuadrin e mendimit nënçmues dhe poshtërues dhe jo përtej kësaj. Ligji është punuar nga një grup punues i përbërë nga anëtarë nga të gjitha palët e interesuara, duke përfshirë përfaqësues të shoqatave të gazetarëve dhe sindikatave, gjyqtarë, profesorë universitarë dhe nuk mund të ketë dyshim për kompetencën e tij, thuhet në një deklaratë të MD-së.
Me rastin e hartimit të dispozitave të Ligjit për përgjegjësinë civile për fyerje dhe shpifje, MD thekson se janë marrë parasysh kritikat në disa misione dhe raporte vlerësuese, veçanërisht në drejtim të mundësimit të qëllimit të ligjit për të mos kufizuar lirinë e shprehjes. shumat e parapara të kompensimit.në dëm dhe respektim të nenit 10 të KEDNJ dhe Kushtetutës së RSM.
Për këto arsye, nga një ekspert i punësuar nga UNOPS u përgatit një Analizë e detajuar e zbatimit aktual të ligjit në sistemin tonë juridik, në të cilën u prezantuan në mënyrë krahasuese përvojat e vendeve të tjera. Grupi punues për përgatitjen e ligjit ka shqyrtuar çështjet e hapura dhe ka përgatitur draft zgjidhjet të cilat janë publikuar në ENER, ndërsa mendimet e marra nga publiku profesional dhe akademik janë inkorporuar në këtë draft tekst të ligjit, thuhet në njoftimin e MD-së.
Ministria e Drejtësisë bën me dije se përveç nenit 6 paragrafi 1, do të ndërhyjë në nenet 7 dhe 11 për shkak të përmirësimit nomoteknik të tekstit, por edhe se Ministria mbetet e hapur dhe nëse ka propozime të tjera për përmirësimin e tekstit, do të marrë. ato në konsideratë.
Ndryshimet në Projektligjin për përgjegjësinë civile për fyerje dhe shpifje e bëjnë këtë ligj një nga më liberalët në Evropë, për të garantuar lirinë e shprehjes. Aspekti kyç është ulja drastike e masës së kompensimit të drejtë monetar për dëmin jopasuror të shkaktuar nga fyerja ose shpifja. Kjo mundëson të drejtën e lirisë së shprehjes si një nga të drejtat themelore të njeriut, veçanërisht e rëndësishme për ekzistencën e një shoqërie demokratike që vë në provë lirinë, tolerancën dhe pluralizmin, thuhet në një deklaratë të MD.
Ndryshimet kryesore që sjell ky projektligj janë si më poshtë:
Përcaktimi i termave përgjegjësi për fyerje dhe shpifje (neni 6 dhe neni 8) tejkalimi i sfidave për objektin e personave që kanë identifikim aktiv para gjykatës (gazetar, autor, redaktor ose personi që i zëvendëson dhe personi juridik si botues. për informacion, nuk ka asnjë redaktor ose person që të zëvendësojë personin përgjegjës fizik ose juridik, pronar të medias.)
Prezantohet një term (term) i gjerë: “media në të cilën përmbajtja publikohet në një mënyrë të aksesueshme për publikun” që ofron hapësirë të mjaftueshme për lirinë e fjalës publike pa renditur në detaje të gjitha llojet e mediave (sepse është e pamundur dhe nuk duhet të jetë të renditura në përputhje me udhëzimet e GJEDNJ-së), i cili në të njëjtën kohë ofron një mundësi për të balancuar nëse dikush që synon të dëmtojë nderin dhe reputacionin, me një deklaratë, përmbajtje, sjellje, botim ose ndryshe shpreh një opinion poshtërues, poshtërues ose negativ mund të përgjigjet.
Projektligji, thuhet në komunikatën e MD-së, nuk i rregullon mediat dhe për këtë duhet të veçohet menjëherë se është i rregulluar në përputhje me Ligjin për Shërbime Mediatike Audio dhe Audiovizive.
Ky përkufizim (media në të cilën përmbajtja publikohet në një mënyrë të aksesueshme për publikun) është më i gjerë dhe mbulon mbrojtjen e çdo personi nga mundësia për t’u fyer dhe/ose shpifur në publik dhe në media në përputhje me termin e futur në këtë. ligji. Nëse mjeti i transmetimit të deklaratës ose përmbajtjes është një platformë për grumbullimin e mediave, përgjegjësia përjashtohet, përveç rastit kur platforma është krijuar me qëllim abuzimi me lirinë e informimit, në kundërshtim me ligjet në fushën e informimit publik. thuhet në një deklaratë të MD-së.
Ministria e Drejtësisë thekson gjithashtu se:
Para ngritjes së padisë për dëmshpërblim, krijohet e drejta për të kërkuar falje dhe tërheqje publike të deklaratës ose përmbajtjes së personit fizik ose juridik që është dëmtuar nga fyerja ose shpifja dhe të merren masa për zbutjen e pasojave të dëmshme, si dhe e drejta e përgjigjes, mohimit, përgjigjes dhe korrigjimit.
I dëmtuari ka të drejtën e kompensimit për dëmin jopasuror dhe pasuror të shkaktuar nga fyerja ose shpifja, në përputhje me ligjin. Me rastin e përcaktimit të masës së kompensimit për kompensim të drejtë monetar për dëmin jomaterial në kuptim të këtij ligji, gjykata do t’i marrë parasysh dispozitat e Ligjit për detyrimet.
Ka pasur një ulje të ndjeshme të masës së kompensimit të drejtë monetar për dëmin jopasuror të shkaktuar nga fyerja ose shpifja: një shumë jo më shumë se 400 euro për një gazetar që ushtron profesionin e gazetarit (në ligjin aktual është 2000 euro); një shumë jo më shumë se 2000 euro për redaktorin ose personin që e zëvendëson atë (në ligjin aktual është 10.000 euro) dhe një shumë jo më shumë se 5.000 euro për një person juridik (në ligjin aktual është 15.000 euro), tha MD në një deklaratë.