Qeveria ka informuar jozyrtarisht mediat për hapat e saj të radhës në lidhje me propozimin francez. Edhe pse ende nuk është vendosur përfundimisht, ekziston mundësia që të mos prezantohet para deputetëve, por të pranohet në seancë të Qeverisë pas konsultimeve me Presidentin e Shtetit dhe aktorë të tjerë të politikës së brendshme.
“Qeveria mund të marrë vendimin e saj lidhur me propozimin, por do të kërkohet mendim edhe nga Kuvendi, i cili vetë duhet të vendosë nëse do ta bëjë këtë në seancë plenare apo nëse komisionet kompetente parlamentare do të vendosin për dokumentin”. u tha në konferencën e sotme
Mendimi personal i Osmanit është se Kuvendi tashmë është deklaruar për këtë, por do t’u lihet palëve të vlerësojnë se si duhet të bëhet. Por ai theksoi se ka shumë të ngjarë që Kuvendi të votojë me shumicë të thjeshtë.
Për kryeministrin Kovaçevski gjëja më e rëndësishme, dhe ky është edhe synimi i Qeverisë, është që të ketë një konsensus të gjerë për këtë çështje. “Duhet një konsensus i gjerë për të marrë një vendim, nëse do të shkojmë atje ku kemi vendosur në vitin 1990 apo do të endemi nëpër Ballkan dhe do të merremi me gjëra që brezat e rinj as nuk i kuptojnë. Më vjen mirë që në Bruksel e refuzova propozimin dhe e bëra mos e derdhni në publik për të fituar pikë të lira politike. Tani është një propozim në tryezë që ne e duam”, tha kryeministri Dimitar Kovaçevski në takimin me përfaqësues të mediave.
Kovaçevski nuk i është përgjigjur drejtpërdrejt pyetjes së gazetarit se cila është gjëja më e dhimbshme e propozimit francez për palën maqedonase, e cila është baja më e madhe që duhet gëlltitur, duke theksuar se nuk ka pse të pranojë asgjë, por çështja do të jetë vendosur nga të gjithë të interesuarit në këtë vend”.
Përfaqësuesit e qeverisë kanë paralajmëruar një konferencë të re për gazetarët, ku do të shpjegojnë protokollin që duhet të firmosim dhe duket se ky është kurthi. Por, në takimin e sotëm me gazetarët, kryeministri Kovaçevski dhe ministrat Osmani e Mariçiq kanë dhënë sqarime vetëm për propozimin që sipas tyre është në përputhje me kërkesat e Maqedonisë dhe suksesi më i madh është që protokolli nuk është në të.
Ministri i Jashtëm Bujar Osmani shpjegoi detajet e propozimit.
“Ne nuk u përpoqëm të ndryshonim mendimin e Bullgarisë, por t’u shpjegojmë partnerëve evropianë se kjo është e papranueshme dhe se ata nuk duhet të pranojnë këndvështrimin e Bullgarisë për t’u bërë evropiane. Në propozimin e presidencës franceze për fillimin e Në negociatat kemi një formulim të qartë për gjuhën maqedonase, pa asnjë shtesë apo shpjegim”, tha ministri i Jashtëm Bujar Osmani.
Ai shtoi se vetëm gjatë takimit të konferencës ndërqeveritare, Bullgaria do të mund të paraqesë vërejtje për gjuhën, e cila do të përfshihet në procesverbalin e konferencës, por jo në vetë kornizën.
Ajo vërejtje e përfaqësuesit bullgar do të jetë se gjuha maqedonase është një nga gjashtë dialektet e gjuhës bullgare, por Qeveria pretendon se do të jetë vetëm një herë, kështu që do të hyjë në procesverbal vetëm kur të miratohet korniza negociuese.
“Një vërejtje në lidhje me gjuhën e konferencës mund të bëhet nga ne – dhe gjithashtu do të hyjë në procesverbal, por më e rëndësishmja është se vërejtja bullgare do të jetë pikërisht ajo “vërejtje” dhe nuk do të ketë pasoja të mëtejshme ligjore. as nuk do të jetë sërish në një dokument tjetër të BE-së: thotë Osmani
Me propozimin e ndryshuar francez, Maqedonia sërish merr dy konferenca ndërqeveritare për fillimin e negociatave për anëtarësim me BE-në dhe ndryshime të vogla në formulim në krahasim me versionin origjinal.Protokollet e takimeve ndërqeveritare nuk përmenden më në Kornizën negociuese dhe kanë është zëvendësuar nga “rishikimet vjetore”.
Nga ky dokument mund të konkludohet se fillimisht do të mbahet një konferencë ndërqeveritare për të filluar hapjen e negociatave, por ajo nuk do të përfundojë derisa bullgarët të përfshihen në Kushtetutë.
Është gjetur një zgjidhje kompromisi për të filluar negociatat tani, dhe para hapjes së klasterit të parë – të fillojë ndryshimet në Kushtetutë”, sqaroi Osmani.Në fakt, konferenca e dytë ndërqeveritare do të jetë kur të bëhen ndryshimet në Kushtetutë. .
Por, sipas përfaqësuesve të qeverisë, ky nuk është problem, sepse në të njëjtën kohë do të fillojë edhe skriningu për Maqedoninë, i cili zgjat rreth një vit, kështu që nuk do të presim fillimisht ndryshimin e kushtetutës, e më pas të fillojmë shqyrtimi menjëherë, shpjegojnë përfaqësuesit e qeverisë.
“Me propozimin e ri negociatat fillojnë me mbajtjen e konferencës së parë ndërqeveritare se kur do të fillojë procesi i shqyrtimit dhe në cilën periudhë duhet të ndryshohet Kushtetuta me të cilën në Preambulë dhe në Amendamentin 12, në seksionin ku anëtarët e Populli maqedonas është i listuar si kroat, malazez dhe bullgar do t’i shtohen popujve të tjerë që jetojnë në vend.Me përfundimin e këtyre proceseve automatikisht do të mbahet konferenca e dytë ndërqeveritare dhe do të fillojnë negociatat sipas grupimeve, sqaron Osmani.
Osmani thotë se në kornizë ka një seksion për të drejtat etnike, i cili gjendet në kriteret e Kopenhagës dhe në fakt çdo shtet e merr në negociata.
“Ka një seksion për të drejtat etnike në kuadër, është i përfshirë në kriteret e Kopenhagës dhe çdo vend e merr në negociata. Në kuadrin tonë, ai është paraqitur si një plan veprimi më vete, sepse kishim nevojë për një kompromis. Por përmbajtja askund nuk i përmend ekskluzivisht bullgarët, por i referohet të gjitha marrëdhënieve. Seksioni për marrëdhëniet e mira fqinjësore përmban dy marrëveshjet me Bullgarinë, të cilat kanë qenë objekt negociatash deri më tani. Këtu ata insistuan në një kapitull të veçantë dhe francezët propozuan një kusht për Marrëveshjen e Fqinjësisë së Mirë dhe protokollet. Ne nuk e pranuam atë. Në marrëveshjen e re zgjidhja është kompromis dhe rishikimet janë raport për punën e dy qeverive në nivel vjetor, thotë Osmani.
Në konkluzionet thuhet se në rrugën e Maqedonisë së Veriut drejt anëtarësimit në Bashkimin Evropian, Këshilli rikujton rëndësinë e arritjes së rezultateve të prekshme dhe zbatimit të marrëveshjeve dypalëshe në mirëbesim, duke përfshirë Marrëveshjen e Prespës me Greqinë dhe Marrëveshjen për Miqësi, Fqinjësi të Mirë dhe Bashkëpunim me Bullgarinë. . Protokollet dypalëshe që autoritetet kanë konfirmuar se janë në përputhje me Sofjen bëhen rishikime vjetore për zbatim efektiv sipas nenit 12 të Marrëveshjes së Fqinjësisë së Mirë.
Shqyrtimet janë raport i punës së dy qeverive në nivel vjetor, por Qeveria sqaron se as Marrëveshja e Prespës dhe as marrëveshja me Bullgarinë nuk do të hyjnë në kornizën e negociatave. Por askush nuk garanton se Bullgaria nuk do të mund të krijojë probleme për disa çështje të tjera dhe këtë mund ta bëjë një shtet tjetër anëtar, thotë Osmani.Por për përfaqësuesit e qeverisë, edhe nëse ka vërejtje nga Sofja, është sukses që për këtë do të vendosë Komisioni Evropian dhe jo Bullgaria. Dhe komisioni do të fokusohet përgjithësisht në rregullat tashmë të vendosura evropiane për fqinjësinë e mirë, të drejtat e pakicave dhe kështu me radhë, jo në marrëveshjen e fqinjësisë së mirë në mënyrë specifike.
Paketa ka një komponent evropian dhe dypalësh. Komponenti bilateral është protokolli dhe nuk është më në pakon evropiane, është bilateral me Republikën e Bullgarisë, por është pjesë e këtij procesi që Bullgaria të japë pëlqimin për paketën, thotë Osmani.
“Ne kemi garanci se do të përmbushim atë që kemi pranuar dhe ratifikuar në Kuvendin tonë, asgjë më shumë se kaq. Çështjet e tjera do t’i zgjidhim në një format dypalësh me Bullgarinë. Sigurisht, çdo vend anëtar i BE-së, në çdo moment të procesit nëse vendos, mund të bllokojë. U është treguar shumë herë vendeve të tjera, por ne kemi një garanci që kemi shkruar në letër të gjitha hapat e ardhshëm dhe të gjitha formatet dhe mekanizmat e zgjidhjes së dallimeve. Kjo është garancia jonë se asnjë vend, në rastin e Bullgarisë, nuk do të jetë në gjendje të përdorë në mënyrë arbitrare të drejtën e vetos nëse ne përmbushim detyrimet tona dhe negociojmë siç specifikohet në kornizën e negociatave, shpjegoi zëvendëskryeministri Bojan Mariçiç.