-2.9 C
Tetovo
E diel, 12 Janar, 2025
BallinaEkonomiNIKOLLA GRUEVSKI nga Hungaria: Në vend të klinikës së re për 130...

NIKOLLA GRUEVSKI nga Hungaria: Në vend të klinikës së re për 130 milionë euro deri në vitin 2020, fillimisht shkuan në 500 milionë euro, kështu që tani do të negociojnë një kontratë të re

Pesë vite pas ardhjes së kësaj qeverie, vetëm tani do të nisin zgjedhjen e një lokacioni të ri për ndërtimin e një qendre të re klinike.
Në fund të majit 2017, qeveria e atëhershme përfundoi të gjitha përgatitjet për fillimin e ndërtimit të qendrës së re klinike në Shkup. Kësaj i paraprinë rreth tre vjet punë, përgatitje, studime fizibiliteti, kërkime, procedura, negociata të detajuara me Bankën e Zhvillimit të Këshillit të Evropës me seli në Paris, e cila duhej të financonte ndërtimin në kushtet më të favorshme dhe me kamatat më të ulta.

Ndërtimi do të përfundonte për tre vjet në vitin 2020 kur u hap qendra klinike e re me pajisjet dhe aparaturat mjekësore më moderne.

Në maj të vitit 2017 përfundoi tenderi për projektin, si dhe projekti për qendrën klinike, u lidh dhe u nënshkrua kontrata ndërtimi me kompanitë e ndërtimit dhe kontrata për mbikëqyrjen e ndërtimit, si dhe një njësi e posaçme e projektit të bërë së bashku me bankë për zbatimin dhe mbikëqyrjen e të gjitha procedurave deri në përfundim të qendrës klinike.

Gjithçka u zhvillua nën mbikëqyrjen e ekspertëve ndërkombëtarë për ndërtimin dhe pajisjen e qendrave klinike në shumë vende të botës të punësuar nga banka, parimi i funksionimit të së cilës është i tillë.

I gjithë ndërtimi me pajisje dhe pajisje mjekësore krejtësisht të reja dhe mobilie krejtësisht të reja mjekësore dhe të reja për administratën dhe personelin mjekësor ishte planifikuar të kushtonte gjithsej 130 milionë euro.

Dhe sapo do të fillonin punën ekskavatorët dhe makineritë e tjera të ndërtimit në terren, erdhën “çlirimtarët”.
Ai ndaloi. Nuk kushtoi asgjë, ata do të kishin bërë më mirë.

Në rregull. Kompanitë që tashmë kishin nënshkruar kontrata u tërhoqën pa kushte përpara qeverisë së re të tërbuar, e cila, e dehur nga pushteti që fitoi me gjithë disfatën në zgjedhje, kërkonte kë të sulmonte me akuza të sajuara penale, qoftë edhe pak kundër. Përfaqësuesit e bankës, me zemërim dhe tallje të pambuluar ndaj hapave të qeverisë së re, u tërhoqën, duke braktisur punën shumëvjeçare për të arritur në atë fazë.

Dhe çfarë ndodhi?

U pa shpejt se cila ishte ideja. Ata paralajmëruan fillimin e shpejtë të ndërtimit të një qendre të re klinike, por në një lokacion tjetër, diku në fund të qytetit apo jashtë tij, disa fusha bosh në fund të Gjorçe Petrovit, një ide që edhe ne e konsideruam por e lamë të pafavorshme.

Prej aty vetëm për të ndërtuar apo forcuar infrastrukturën e kanalizimeve, energjisë elektrike, ujit, gazit, telefonisë, rrugëve të gjera dhe bulevardeve të rëndësishme për qarkullimin e shpejtë të autoambulancave në qendër dhe pjesë të tjera të kryeqytetit dhe për të ndërtuar lidhje rrugore me unazën për nevojat. të qyteteve të tjera dhe ndërhyrjeve të ngjashme infrastrukturore do të kërkonin qindra miliona euro dhe të paktën një dekadë përgatitje dhe ndërtim (secila individualisht kërkon studime fizibiliteti, projekte, tendera, të reja ose zëvendësime gropash, kadastrash, shpronësime etj.).

Por cila ishte surpriza më e madhe?

Në vend të tenderit të zakonshëm për realizimin e një projekti dhe në bazë të atij projekti shpalljen e tenderit ndërkombëtar për ndërtim, për herë të parë për një punë të tillë aplikuan metodologjinë e tenderit e cila është përcaktuar në Ligjin për Prokurim Publik për t’u aplikuar nga komunat dhe ekskluzivisht qyteti i Shkupit. Shfrytëzohej vetëm për festimet e Vitit të Ri ku kompania që ofron shërbimin e harton projektin sipas gjykimit të saj dhe e ofron me një çmim të caktuar prej tij, gjë që është kryesisht për shkak të pjesës artistike të festës dhe angazhimit të këngëtarë me cilësi, popullaritet dhe çmim të ndryshëm.

Sipas kësaj metodologjie, secila kompani kandidate mund të hartojë projektin e saj ashtu siç mendon se duhet dhe të pyesë se çfarë çmimi dëshiron për atë projekt, pa u bërë ofertë dikush tjetër për të njëjtin projekt, por secili bën projektin e tij me dizajn të ndryshëm, përmasa dhe të tjera. parametrat dhe për të jep çmimin e vet, dhe qeveria zgjedh se cilin nga projektet e ofruara me çmime specifike për secilin prej tyre, i pëlqen më shumë, por çmimi i ndërtimit nuk është kriteri kryesor në zgjedhjen e fituesit.

Kjo metodë është kuptimplotë siç thashë vetëm për organizimin e festimeve të Vitit të Ri, ku secili ofertues propozon një këngëtar ose grup muzikor të ndryshëm, interpretues dhe argëtues të tjerë dhe secili formon një çmim të ndryshëm sipas çmimit dhe popullaritetit të atij këngëtari, grupi muzikor ose argëtuesi, dhe komuna apo qyteti i Shkupit zgjedh se cili këngëtar mendon se do t’i bënte qytetarët më të kënaqur, nëse normalisht kanë mundësi ta paguajnë. Përndryshe, nëse zgjidhet oferta më e lirë, kompania-ofertuesi do të fitonte gjithmonë me këngëtarin më të papëlqyer dhe më të lirë që askush nuk do të dojë të vijë dhe ta dëgjojë.

Dhe kështu “çlirimtarët” erdhën te disa kompani austriake, franceze dhe nuk e di se çfarë kompanish, të cilat sipas asaj që u ofruan publikisht projektet e tyre që kushtonin 500 apo 600 milionë euro.

Pra nga 130 milionë euro në 500-600 milionë euro, plus 100-200 milionë euro të tjera për infrastrukturën e nevojshme. Ata mund të vendosnin 800 milionë euro nëse do të kishin rënë dakord sepse vetë ofertuesi formon çmimin dhe shumën.
fitimet e veta.

Duke e ditur se një ditë mund të jepnin llogari për këtë, ata donin që kjo të kalonte në parlament dhe pyesnin veten pse ishte ngecur në parlament.

Nëse nuk u pëlqente vendndodhja në qendrën aktuale klinike, ata kishin pesë vjet kohë për të zgjedhur një të re dhe për të bërë një projekt për një qendër të re klinike në atë vendndodhje të re, pasi ekspertët më të shumtë që do të kishin punësuar mendojnë se Maqedonia ka nevojë, kështu që i njëjti projekt për ta hedhur në një tender publik ndërkombëtar për një kontraktor/ndërtim dhe për të marrë ofertat për ndërtimin e atij projekti nga kompanitë e ndërtimit dhe më pas për të zgjedhur më të lirën me të gjitha kriteret e cilësisë të përcaktuara më parë. Por kjo nuk u shkonte atyre.

Tani ata kanë ardhur me një ide të re. Së bashku me palët e tjera ata do të zgjidhnin sërish një vend të ri.

Nuk e di nëse është sërish ideja që të njëjtën metodologji të prokurimit publik për artistët dhe këngëtarët të zgjedhin një projekt për një qendër klinike që do të jetë me kosto ultra të lartë me ndoshta një kompani të paracaktuar, apo gjithçka do të jetë normale dhe e rregullt si në ndonjë tender tjetër për projektimin dhe ndërtimin e objekteve të ndryshme duke përfshirë spitalet? Nëse është i pari, ata do të përballen sërish me probleme, herët a vonë. Duke qenë se atje është një ministër i ri, do ta këshilloja që të shkojë në një procedurë të rregullt pa ekspozita, në të cilën nuk ka nevojë për parlament, parti, politikë apo asgjë, por vetëm një ekip i mirë profesional dhe këshilltarë me përvojë ndërkombëtare, të cilët pas një rruga normale dhe e rregullt do të fillojë dhe do të përfundojë projektin. Procedura të tilla përmes parlamentit nevojiten kur ka vetëm një vend që është i gatshëm të japë hua për një projekt madhor dhe insiston të ndërtojë një kompani nga ai vend.

Metodologjia e prokurimeve publike që kishin planifikuar më parë, le t’ua lërë komunave që të lehtësojnë festimet për vitet e reja kur zgjedhin këngëtarët.

Serbia fqinje filloi procedurat për një qendër të re klinike në Beograd pas nesh dhe ndoshta kontrolloi përvojat tona fillestare në atë fazë fillestare. Ndërkohë, ata përfunduan dhe ndërtuan qendrën e re klinike që tashmë është duke punuar dhe “çlirimtarët” tanë një apo dy vjet më parë, në vend që të hapnin qendrën tonë të re klinike të përfunduar plotësisht, dërguan një delegacion për ta shqyrtuar dhe mbledhur përvoja nga ajo e Beogradit. , për të thënë tani se vetëm tani do të zgjedhin një lokacion të ri dhe ndërkohë janë ende duke studiuar përvojat e Serbisë.

Dhe të mos harrojmë. Vendndodhja që kemi zgjedhur është e njëjtë me atë ku qendra klinike është tani në qendër të kryeqytetit ku funksionon prej dekadash. Mund të mos jetë, dhe mund të jetë më ideali, por është më i favorshmi. Është më mirë që ata të kthehen në atë projekt të përfunduar nëse duan të përfundojnë qendrën klinike të paktën në gjysmë të këtij afati.

Kontrata e nënshkruar për ndërtimin e plotë, pajisje dhe aparatura të reja mjekësore dhe pajisje të reja mjekësore dhe mobilje për administrimin e qendrës së re klinike, së bashku sipas kontratës së prokurimit publik kushtojnë 130 milionë euro, me kontroll të plotë të gjithë procedurës nga Këshilli i Zhvillimit të Evropës. Banka.

Të shohim se çfarë do të firmosin dhe kur.P.S. Dhe për t’i kujtuar. Me ardhjen në pushtet e ndërprenë ndërtimin e spitalit klinik në Shtip dhe spitalit në Kërçovë. Kanë kaluar pesë vjet…

RELATED ARTICLES
- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments