….E vetmja rrugëdalje nga situata e ndërlikuar juridike është mbledhja e Kuvendit dhe marrja përsipër e detyrës së caktuar nga dispozitat kushtetuese për gjendjen e jashtëzakonshme, është përfundimi në analizën e Qendrës për Kërkime Strategjike të MANU Përfundimi kryesor i analizës, i cili transmetohet ekskluzivisht nga “Nezavisen”, është se nuk ka asnjë pozicion rrugor në ligj. Sipas kësaj analize, të përgatitur nga Akad. Vlado Kambovski, prof. Dr. Ana Pavlovska-Daneva, prof. Dr.Gordana Lazetic, Dr. Elena Mujoska-Trpevska, M.Sc. Konstantin Bitrakov, e vetmja mënyrë për të dalë nga situata e ndërlikuar juridike është të thirret Kuvendi dhe të marrë përsipër prej tij detyrën që i është caktuar nga dispozitat kushtetuese për gjendjen e jashtëzakonshme. Nëse deputetët, përkatësisht partitë e tyre, nuk mund të arrijnë një konsensus për një propozim të tillë, mbetet që Gjykata Kushtetuese të vendosë mbi çështjen, me një vendim për anulimin e vendimit për shpërndarjen e Kuvendit.
Këtu janë propozimet specifike të ekipit MANU.
1 Gjendja e jashtëzakonshme nuk është shëndetsore, por një kategori e veçantë kushtetuese-juridike, d.m.th juridike, e cila bazohet në vendimin për shpalljen e një epidemie si rrezik serioz për shëndetin e popullatës
2. Respektimi i parimit të shtetit të së drejtës, si një standard i pranuar përgjithësisht ndërkombëtar dhe vlera themelore kushtetuese, gjithashtu duhet të sigurohet në raste urgjente.
3. Për shkak të formulimeve të pasakta të dispozitave të Kushtetutës së Republikës së Maqedonisë Veriore (neni 125), nuk ka asnjë dallim midis “deklarimit të një epidemie” dhe “përcaktimit të gjendjes së jashtëzakonshme”, në mënyrë që në vendimin e Presidentit të Republikës të thuhet se gjendja e jashtëzakonshme shpallet automatikisht monitoron vendimin e OBSH-së.
4. Vendimi i Presidentit të Republikës për të krijuar një gjendje të jashtëzakonshme nuk ka deklaratë, por një efekt konstitucional: aktivizon dispozitat e veçanta të Kushtetutës në lidhje me kompetencat e Qeverisë për të menaxhuar tejkalimin e krizës dhe pasojat e saj. .
5. Gjendja e jashtëzakonshme është deklaruar në kushte të veprimit të ndërsjellë të disa faktorëve të cilët, përveç krizës themelore shëndetësore, që është shkaku i saj, përfshijnë: Kuvendin e tretur dhe shtyrë zgjedhjet e parakohshme dhe, nga ana tjetër, pas anëtarësimit në NATO dhe vendimit të Këshillit Evropian. fillimi i negociatave me RSM për anëtarësimin në BE…
6. Postulati themelor mbi të cilin duhet të bazohet funksionimi i shtetit në raste urgjente është pajtimi, nga njëra anë, domosdoshmëria e deklarimit të tij dhe efekti i fuqive dhe masave të veçanta të Qeverisë, me qëllim të arritjes së qëllimit kryesor – mbrojtjes së shëndetit dhe jetës; dhe nga ana tjetër – respektimi i parimit të shtetit të së drejtës, për sa i përket zhvendosjes së tij nga shtyllat themelore – parimit të ndarjes së pushteteve, kontrollit politik parlamentar dhe mbikëqyrjes së ekzekutivit dhe respektimit të të drejtave themelore të njeriut. Analiza konkludon se nuk është krijuar asnjë çekuilibër bruto midis dy interesave dhe se, në thelb, fuqitë dhe masat e qeverisë janë të nevojshme dhe proporcionale me qëllimet e goditjes së epidemisë, por duhet të jenë edhe më të ngushta me postulatet e shtetit të së drejtës. ligji, e gjithë kjo në mungesë të një kornize shumë të saktë dhe të qëndrueshme kushtetuese dhe ligjore të gjendjes së jashtëzakonshme.