www.telegrami.mk
Në UT dhe UNT mungoi organizimi institucional për 22 Nëntorin. Vetëm një degë, Filologjia e UT-së, e shënoi Ditën e Alfabetit, ndërsa universitetet në tërësi heshtën.
Dita e Alfabetit nuk është një datë e zakonshme. Por mënyra si e shënojnë universitetet shqiptare në Maqedoninë e Veriut zbulon shumë më tepër se sa duket: tregon se cilat institucione i kuptojnë përgjegjësitë publike dhe cilat vetëm i simulojnë.Këtë 22 Nëntor, dy universitetet shqiptare të vendit – Universiteti i Tetovës (UT) dhe Universiteti “Nënë Tereza” (UNT) – nuk organizuan asnjë manifestim qendror institucional për Ditën e Alfabetit.
Festa kaloi pa prezencë të rektorateve, pa aktivitete gjithëuniversitare dhe pa asnjë qasje të përbashkët që do të pasqyronte peshën e kësaj date kombëtare.
I vetmi aktivitet u mbajt në UT, por jo nga universiteti si institucion, por nga Fakulteti Filologjik, një degë e vetme që mori përgjegjësinë të shënojë Ditën e Alfabetit.
Çfarë ndodhi në Filologjinë e UT?
Fakulteti Filologjik organizoi manifestim solemn, të hapur me vargje të Gjergj Fishtës dhe të udhëhequr nga Doc. Dr. Albulena Dehari.
Ajo theksoi simbolikën e 22 Nëntorit si pikë kthesë historike për unifikimin e gjuhës shqipe dhe identitetin kulturor të shqiptarëve.
Aktivitet dinjitoz, profesional dhe me përmbajtje të qëndrueshme.
Por mbeti vetëm kaq: një aktivitet fakulteti, jo një qëndrim universitar.
A është njësoj në peshë festimi?
Përgjigjja është e thjeshtë: Jo.
- Një aktivitet fakulteti = zë i kufizuar, përfaqësim i një dege, jo i institucionit.
- Aktivitet qendror universitar = përgjegjësi publike, identitet institucional, mesazh gjithëpërfshirës.
Meqë UT nuk organizoi manifestim qendror, nuk mund të flitet për peshë universale të aktivitetit – edhe pse Filologjia bëri punën që duhej ta kishte bërë i gjithë universiteti.
Në UNT gjendja ishte edhe më e varfër: asnjë degë, asnjë fakultet, asnjë shenjë që 22 Nëntori është ditë themelore e gjuhës shqipe.
Kritikat kryesore strukturore për të dy universitetet
1. Mungesë serioziteti institucional
Të dy universitetet dështuan të dalin me program qendror.
Datat kombëtare nuk mbulohen me heshtje – kjo është dobësi e drejtpërdrejtë menaxheriale.
2. Varësi nga aktivizimi spontan i fakulteteve
Në UT, vetëm Filologjia e mbajti të gjallë ditën.
Në UNT, as kjo nuk ndodhi.
3. Mungesë koordinimi dhe agjende akademike të përbashkët
Asnjë nga rektoratet nuk mblodhi fakultetet rreth një manifestimi të unifikuar.
4. Rrezikim i autoritetit publik
Universitetet që heshtin në datat identitare humbin peshë në opinion dhe zvogëlojnë rolin e tyre kulturor.
Përfundim i prerë
As UT dhe as UNT nuk e trajtuan Ditën e Alfabetit me seriozitet institucional.
Vetëm Filologjia e UT-së mbajti një aktivitet profesional, por peshën e një manifestimi qendror nuk e zëvendëson dot një degë e vetme.
Nëse universitetet synojnë të jenë autoritete kulturore dhe akademike, duhet të flasin me zë të përbashkët …www.telegrami.mk
==============================================================
Mesut Shabani Tetovë

