Gjatë procesit zgjedhor, Komisioni Shtetëror për Parandalimin e Korrupsionit (KSHPK) ka depozituar gjithsej 65 lëndë, të cilat janë rezultat i raportimeve për shkelje të dyshuara të Kodit Zgjedhor dhe Ligjit për Parandalimin e Korrupsionit, lëndë të parashtruara në Komisionin vetiniciativë, si dhe kundërshtimet e paraqitura nga një organizator i një fushate zgjedhore.
Sipas raporteve të posaçme të Komisionit Shtetëror për Parandalimin e Korrupsionit, në lidhje me situatat e konstatuara në financimin e fushatave zgjedhore për zgjedhjen e presidentit dhe për zgjedhjen e deputetëve në Kuvendin e Republikës së Maqedonisë së Veriut në vitin 2024. Nga gjithsej 61 kallëzime të qytetarëve dhe institucioneve, KKPK ka vepruar në 53 raste, për të cilat ka marrë 45 vendime në varësi të tij.
Kryetarja e (KSHPK)-së, Tatjana Dimitrovska sot në Kuvend deklaroi se raportet tregojnë nevojën për përmirësimin e sistemit për monitorim dhe mbikëqyrje të fushatave zgjedhore.
- (KSHPK) rekomandon vendosjen e mekanizmave të rinj për monitorimin e të ardhurave dhe shpenzimeve, si dhe riorganizimin e proceseve administrative. Këto dy raporte paraqesin një dokument të rëndësishëm që jep një pasqyrë të qartë të gjendjes së financimit të programeve zgjedhore dhe thekson nevojën për reforma dhe përmirësime që do të sigurojnë një proces të drejtë dhe transparent të numërimit në të ardhmen, tha kryetarja e (KSHPK)-së, pas duke lexuar Raportin Special të (KSHPK)-së për situatat e konstatuara në financimin e fushatës zgjedhore për zgjedhjen e Presidentit të Republikës së Maqedonisë së Veriut 2024 në seancën e 15-të të Kuvendit.
Nga gjithsej vendimet e marra janë marrë 30 vendime pushimi, 15 vendime refuzuese, ndërsa 8 lëndë janë mbyllur me konkluzion për përmbajtje identike ose të ngjashme.
Në kuadër të kompetencave të saj, (KSHPK)-ja ka nisur gjashtë iniciativa për fillimin e procedurës për ndjekje penale për rastet me të cilat ka trajtuar.
Gjithashtu, (KSHPK) ka nisur 4 iniciativa para organeve kompetente për fillimin e procedurës për përcaktimin e përgjegjësisë së zyrtarëve.
Nga analiza e (KSHPK)-së rezulton se shumica e parregullsive zgjedhore të raportuara, gjithsej 58 për qind, i referohen shkeljeve të nenit 8a paragrafi 1 paragrafi 3 të Kodit Zgjedhor, i cili përcakton se: “nga dita e marrjes së vendimit për shpalljen e zgjedhjeve. deri në përfundimin e zgjedhjes së Presidentit të Republikës së Maqedonisë, deputetëve në Kuvendin e Republikës së Maqedonisë dhe zgjedhjes së Qeverisë së Republikës së Maqedonisë në përputhje me rezultatet e zgjedhjeve, si dhe nga dita e të miratimit të vendimit për shpalljen e zgjedhjeve deri në përfundimin e zgjedhjeve për zgjedhjen e kryetarit ose të anëtarëve të këshillit, gjegjësisht deri në konstituimin e këshillit të komunave dhe qytetit të Shkupit, procedurë për punësimin e të rinjve. personat ose procedurë për ndërprerje të marrëdhënies së punës në institucionet shtetërore dhe publike nuk mund të fillohet dhe procedurat e filluara shtyhen, përveç rasteve emergjente dhe urgjente”.
Raportet u shqyrtuan dhe kërkimi përfundoi me një tranzicion të thjeshtë.