“Çështja pse nuk funksionon sistemi arsimor është komplekse, por mbi të gjitha është papërgjegjshmëria, çorganizimi, puna kaotike, puna sipas parimit të sotëm për nesër. Në të njëjtën kohë, këtu përfshihen shumë faktorë të tjerë, si tenderët, aftësia dhe paaftësia e njerëzve të caktuar, aftësia e kompanive shtëpiake për të bërë atë që duhet të bëjnë. Dhe, për fat të keq, thuhet se edhe korrupsioni depërton thellë edhe në këtë sistem”, thotë Vesna Janevska, kryetare e Komisionit për Arsim të VMRO-DPMNE-së, sot në Dnevnik qendror të televizionit Sitel, e pyetur pse. nuk mund të funksionojë sistemi arsimor në Republikën e Maqedonisë.
Ajo shtoi se kjo pyetje duhet të adresohet dhe të kërkohen përgjigje nga ata që sundojnë dhe duhet të menaxhojnë sistemin në të cilin edukohen gjeneratat e ardhshme.
Si tregues të tjerë të paaftësisë dhe papërgjegjshmërisë së pushtetit, veçanërisht në sektorin e arsimit, Janevska i vuri në dukje treguesit e dhënies së certifikatave të arritjeve të nxënësve në fund të gushtit ose në 1 shtator, në vend të qershorit, siç ishte. rasti deri para dy-tre vitesh, si dhe mungesa e teksteve për klasa të caktuara dhe shpallja e shtypjes së tyre deri diku në fillim të semestrit të dytë.
Janevska thotë se nëse qeveria do të dëshironte të siguronte tekste shkollore për nxënësit, ata do të kishin mjaftueshëm kohë për ta bërë këtë, sepse i ashtuquajturi koncept i ri nuk është më diçka e re, por që tashmë dy vjet është në proces arsimor. kohë të mjaftueshme për përgatitjen e teksteve.për klasën e dytë dhe të pestë.
“Një tregues tjetër i fortë i gjithë asaj që thashë më sipër është dhënia e certifikatave për nxënësit në vend të muajit qershor, në fund të gushtit, pak para fillimit të vitit të ri shkollor ose në ditën e parë të shkollës. Aq më keq, tregues i këtij lloj mosveprimi janë edhe tekstet shkollore, ndaj do t’ia lejoj vetes të them nëse kanë mundësi të shkelin ligjin që thotë se nxënësit duhet të kenë një komplet librash në 1 shtator. Nëse kanë mundësi, do të guxoj të them se janë krejtësisht të paaftë. Konceptimi nuk është i djeshëm. Këtu po dëgjoj ministrin, komisioni kombëtar u krijua në shkurt. Por kjo është përbërja e re e komisionit, komisioni ka pasur një përbërje të vjetër më parë. Po të donin, po të ndjenin përgjegjësi, e dinin se mund të përgatiteshin për dy vjet, e dinin se do të vinte e para shtatori 2022, ku duhej të kishte tekste për klasat e dyta dhe të pesta dhe duhej ta bënin. me kohë”, tha Janevska.
Ndërsa, tani atyre u jepet një skenar, i quajtur materiale mësimore, një lloj libri në të cilin ka përmbajtje nga tri lëndë, maqedonase, gjegjësisht gjuha amtare, matematika dhe shoqëria, dhe imagjinoni librat do të jenë gati deri në vitin e ri, edhe për semestrin e ardhshëm.
“Por kjo nuk është e re. Ndodhi vitin e kaluar dhe një vit më parë. Nuk kishte tekste për shkollat e mesme, nuk kishte tekste për ata nxënës që studiojnë sipas konceptit të vjetër. “Sot, ndërsa tek nxënësit e klasës së parë shohim fytyra të qeshura, tek nxënësit më të vjetër shohim trishtim, sepse kanë marrë tekste gjysmë të pjekura me faqe të grisura”, tha Vesna Janevska.
E pyetur nëse gjithë kjo vonesë me tekstet shkollore është për shkak të tenderëve, Janevska thotë se nuk është ajo që mund të përgjigjet për këtë dhe sugjeroi që gazetaria hulumtuese në Maqedoni të merret me këtë temë, të hetojë pse vonohen. tërhiqet dhe të ribotohen të gjitha tekstet dhe materialet mësimore.
Lidhur me heqjen e ditarit në letër dhe zbatimin, që nga viti i kaluar, të ditarit elektronik, Janevska thotë se e-ditari ishte një ide e mirë, por, siç duket, zbatimi po shkon keq, sepse është një program që kërkon mirëmbajtje të rregullt që nuk po ndodh fare dhe menaxherët duhet të mbajnë përgjegjësi.
“Reforma me ditarin elektronik ka qenë e mirëmenduar, por është e dukshme që zbatimi po shkon keq dhe ditari elektronik si program kërkon mirëmbajtje që nuk ndodh fare dhe kërkon përgjegjësi të menaxherëve që duhet ta sigurojnë atë mirëmbajtje. Si në ditarin letre, ashtu edhe në atë elektronik, mësuesit regjistruan një punë të dyfishtë të gjithçkaje që duhet të përmbajë ditari. Ditari elektronik ne kete vend ku ka krim kibernetik dhe nuk ka ligj qe do ta pengonte, as shkollat nuk kane punesuar informatike per ta mbrojtur ate ditar elektronik, nuk mund te mbahet dhe mesuesit duhet te printonin dhe te kishin te dhenat. në formë të vështirë për tekstet shkollore. Pasi që kjo nuk është e mundur të realizohet, mësimdhënësit kërkojnë ditarin e vjetër në letër, por edhe ndryshimin e ditarit elektronik”, theksoi Janevska.