Tre muaj pas fluturimit të parë nga Sofja në Shkup më 11 shkurt, ideja për futjen e një linje ajrore të rregullt që lidh dy vendet mund të bie në vend. Portali i specializuar i avionëve “Ex Yu Aviation” njoftoi se nga 21 maji mund të ndalojë shitjen e biletave të fluturimit për fluturimin Sofje-Shkup për shkak të mosprofitueshmërisë.
Ministri i Jashtëm maqedonas Bujar Osmani shpreson se linja ajrore do të vazhdojë të funksionojë dhe se do të gjendet një zgjidhje ndërmjet kompanisë dhe qeverisë bullgare, e cila ka marrë përsipër subvencionimin e fluturimit.
“Kur e shikuam këtë çështje, diskutuam dy opsione. Opsioni i parë do të ishte një fluturim plotësisht komercial dhe opsioni i dytë do të subvencionohej nga qeveritë, me Republikën e Bullgarisë që të merrte detyrimin për të subvencionuar. “Unë mendoj se faza e parë ishte një përpjekje për të parë përfitimin komercial.” Sipas tij, janë duke u negociuar ndërmjet kompanisë “Gulliver” dhe Qeverisë nëse do të ketë mbështetje për kompaninë ajrore apo jo.
Linja ajrore Sofje-Shkup filloi operimin në mars dhe themelimi i saj ishte rezultat i një marrëveshjeje midis komisioneve të përbashkëta qeveritare të Bullgarisë dhe Maqedonisë së Veriut. Fluturimi 35-minutësh u interpretua si një hap i madh përpara në lidhjen e dy vendeve, por edhe si një dëshirë për të nxitur bashkëpunimin ekonomik, i cili shkon paralelisht me kërkimin e një zgjidhjeje për mosmarrëveshjet politike.
Dy muaj për zgjidhje
Fluturimi Sofje – Shkup është vënë në provë në pritje të qershorit, kur pritet përparim në integrimet evropiane të Maqedonisë. Shkupi dhe Sofja kanë edhe dy muaj për të arritur rezultat pozitiv në bisedimet gjatë presidencës franceze të BE-së. Ministri i Jashtëm maqedonas Bujar Osmani paralajmëron bisedime më intensive trepalëshe në periudhën e ardhshme, por thotë se nuk mund të flasë për afate – nëse në qershor Maqedonia e Veriut do të marrë një datë për bisedimet e anëtarësimit. Sipas tij, nga pala maqedonase është bërë gjithçka e nevojshme.
“Nuk mund të flasim për afate, nuk jemi ne ata që vendosim. I plotësuam kushtet dhe ishim konstruktiv. “Topi është në Sofje dhe Bruksel – nëse ata vendosin të marrin udhëheqjen strategjike për momentin është përgjegjësi e tyre”, tha Osmani. Lidhur me kornizën e negociatave dhe kërkesat e Bullgarisë që çështjet e pazgjidhura të jenë pjesë e saj, Osmani tha se shumica e vendeve anëtare janë kundër propozimit.
“Shtetet anëtare janë të vetëdijshme se hyrja në kornizën e negociatave krijon edhe precedentë që duhen ndjekur. “Mendoj se vendet janë shumë të kujdesshme se çfarë do të pranojnë në kuadër të negociatave”, tha shefi i diplomacisë maqedonase. Ai informoi se gjatë vizitës së fundit të Komisionerit për Zgjerim të BE-së, Oliver Varhei, janë shkëmbyer ide se si të tejkalohen dallimet në lidhje me përmbajtjen e kornizës negociuese. Ai përsëriti se për momentin nuk ka asnjë dokument dypalësh me Sofjen – kur të ketë do të prezantohet para deputetëve dhe publikut.
Nuk ka nevojë për ndarje
Ministri i Punëve të Jashtme i Republikës së Lituanisë, Gabriel Landsbergis, i cili po qëndron për vizitë në Shkup, shpreson se dy muajt e ardhshëm të Presidencës franceze do të sjellin rezultate pozitive dhe se nuk do të ketë nevojë për ndarjen e Maqedonisë së Veriut nga Shqipëria në rrugën për BE-së. “Ne nuk duam që kjo të ndodhë. “Unë nuk mendoj se të gjitha instrumentet janë përdorur ende për të parandaluar këtë, në mënyrë që të dy vendet të mund të lëvizin së bashku sa më shpejt të jetë e mundur,” tha Landsbergis.
Sipas tij, nuk ka kohë më të mirë kur vlerat evropiane janë vënë në provë dhe Bashkimi është në një udhëkryq kur ose mund të humbasë kredibilitetin ose të dalë edhe më i fortë nga situata. “Deri më tani Evropa ka qenë gjithmonë më e fortë gjatë krizave dhe jam i bindur se edhe këtë herë nuk do të jetë ndryshe”, tha ministri Landsbergis.