www.telegrami.mk
lajmi interaktiv
Kryetari aktual i Tetovës Bilall Kasami po përgaditet të luftojë votën e qytetarëve me armën e vjetër ,rikthen sheshin e Tetovës ,premtimi i njëjtë i pambajtur të kthehet zakonisht bumerang elektoral
Premtimi i ri është i njëjtë si ai i para katër viteve: fjalë për vota, pa bazë reale..
- Premtoi pastrim, parkingje, urbanizim dhe “ndryshim”.
- Pas 4 viteve, pastrimi është akoma problem, parkingu i qendrës nuk u bë, trafiku është më i rënduar.
- Realizimet kryesisht janë projekte të vogla dhe të përditshme, jo investime që ndryshojnë fytyrën e qytetit.
- Gjasat janë shumë të vogla që Bilall Kasami ta realizojë këtë projekt të ripërsëritur për sheshin e Tetovës pasi nuk e ka bërë në 4 vitet e para,çfarë i mungoi ?!
Koha – katër vite janë më shumë se mjaft për të zgjidhur çështjen e një parkingu publik në qendër. Nëse nuk u realizua, ose nuk pati vullnet, ose nuk pati mundësi reale.
Pengesa ligjore dhe urbanistike – për parking në qendër duhen plane detajore urbanistike, leje ndërtimi dhe marrëveshje me privatë. Këto nuk janë zgjidhur deri më sot, që do të thotë se janë pengesa serioze.
Premtim i ripërsëritur – fakti që e rikthen të njëjtën premtim pa asnjë hap konkret ndërkohë, e bën të duket më shumë si kartë elektorale sesa projekt i përgatitur.
Realpolitika lokale – në Tetovë qendra është e ngarkuar me ndërtime private, interesa biznesi dhe mungesë hapësire publike. Edhe nëse ka vullnet, do hasë rezistencë.
Me fjalë të tjera: nëse nuk ka një plan konkret të prezantuar me afate, financim dhe vendndodhje të qartë, premtimi është thjesht “shkop për vota”. Shanset reale që ta bëjë pas zgjedhjeve janë shumë të ulëta, përveç nëse hyn një investitor privat ose një partneritet publik-privat që e shtyn projektin.
Atëherë, që premtimi i Bilall Kasamit për parkingun në qendër të Tetovës të mos mbetet “kartë zgjedhore” si herën e kaluar, ai nuk paraqiti disa gjëra shumë konkrete:
Lokacioni i saktë – duhet të tregojë publikisht ku do ndërtohet parkingu (parcelën e saktë). Pa lokacion është vetëm fjalë…sepse SHESHI përfshin një hapsirë …???
Plani urbanistik i miratuar – pa ndryshime ose miratim të planit urbanistik, nuk lejohet asnjë ndërtim në qendër. Ky është testi i parë për seriozitetin.KUSH e pengoi …Këshillin komunal e kontrollonte për ta miratuar më herët për kampanjë ta përdorte …ju kujtohet se si ndryshonte plane urbanistike nga zona industriale në objekte ndërtimi
Modeli i financimit – të qartësojë: do ta bëjë komuna me buxhet të vetin, me kredi, apo në partneritet me ndonjë investitor privat (PPP). Nëse nuk ka burim parash të definuar, projekti bie automatikisht.
Afatet – duhet të japë afate konkrete (p.sh. projekti i gatshëm për një vit, ndërtimi për dy vite), jo vetëm “gjatë mandatit tim”.
Transparencë publike – të bëjë dokumentet publike (planin urbanistik, kontratat, tenderët). Vetëm kështu qytetarët mund të besojnë se nuk është mashtrim i radhës.
Një vlerësim realist financiar: sa mund t’i kushtojë komunës ndërtimi i një parkingu në qendër të Tetovës (nëntokësor ose mbi tokë) dhe a ka ajo buxhet për ta përballuar?.
Një llogaritje të thjeshtë e realiste për Tetovën:
1. Parking nëntokësor (më modern, por shumë i shtrenjtë)
- Kostoja mesatare: 7–10 milion € për rreth 300–400 vende.
- Një vend parkimi nëntokësor kushton mesatarisht 20.000–25.000 € (përfshi ndërtimin, ventilimin, sigurinë).
- Koha e ndërtimit: 2–3 vite, nëse nuk ka pengesa.
- Komuna e Tetovës nuk ka buxhet real për një investim të tillë vetë, do duhej PPP (partneritet me investitor privat).
2. Parking mbi tokë (katër-katësh ose shtatë-katësh, tip garazhi i hapur)
- Kostoja: 3–5 milion € për 300–500 vende.
- Çmimi për një vend parkimi del më lirë: 8.000–12.000 €.
- Ndërtimi: 1–2 vite.
- Ky është modeli më i realizueshëm për Tetovën.
3. Parking i hapur (tokë e sheshtë e rregulluar për makina)
- Kostoja: shumë më e ulët (500 mijë – 1 milion € për 200–300 vende).
- Por problem është hapësira, sepse në qendër nuk ka më truall të lirë pa prekur prona private.
4. Buxheti i komunës së Tetovës
- Buxheti vjetor i komunës lëviz rreth 25–30 milion € (bashkë me grantet shtetërore).
- Nga këto, më shumë se gjysma shkon për paga dhe shpenzime operative, kështu që nuk mbetet hapësirë për projekte kapitale mbi 2–3 milion € pa kredi ose investitor privat.
Pra, vetëm një parking mbi tokë (me disa kate) është i realizueshëm nëse komuna gjen truallin dhe futet në partneritet ose merr kredi.
Nëntokësori është thuajse i pamundur pa investitor privat që do ta shfrytëzojë me pagesë për dekada.
Analizë politike-elektorale: nëse kjo çështje e parkingut ka gjasa të ndikojë fort në votat e Kasamit, apo tashmë qytetarët nuk e marrin seriozisht?
Atëherë, ja analiza politike-elektorale për premtimin e parkingut në Tetovë:
1. Perceptimi publik pas 4 viteve
- Shumë qytetarë e kujtojnë premtimin e parë të Kasamit dhe e konsiderojnë si dështim të dukshëm.
- Kjo e bën të vështirë që njerëzit ta marrin seriozisht kur e përsërit të njëjtin premtim.
- Në politikë, premtimi i njëjtë i pambajtur zakonisht shndërrohet në bumerang elektoral.
- 2. Çfarë kërkojnë tetovarët realisht
- Problemi i trafikut dhe mungesa e parkingjeve është një nga dy-tre problemet më të mëdha të qytetit (bashkë me pastërtinë dhe urbanizmin kaotik).
- Kjo do të thotë që parkingu është temë e ndjeshme dhe ka peshë në votë – nëse dikush ofron zgjidhje bindëse.
- 3. Pasojat për Kasamin
- Pasi nuk paraqet projekt konkret me plan, vend, buxhet dhe afat, qytetarët e shohin si gënjeshtër të përsëritur.
- Kjo mund ta dëmtojë seriozisht në imazh, sidomos te klasa e mesme dhe te bizneset që vuajnë nga trafiku.
- Premtimi i pambajtur mund të përdoret fuqishëm edhe nga kundërshtari politik Bajram Rexhepi gjatë fushatës.
4. Kush përfiton politikisht?
- Bajram Rexhepi si Kundërshtarë ofronë një plan alternativ për parking ose për menaxhim më të mirë të trafikut (transport publik, parking me pagesë të organizuar) do ta kenë shumë më të lehtë ta paraqesin Kasamin si “njeri që flet, por nuk bën”.
- Një kandidat që sjell një projekt më modest, por të realizueshëm (p.sh. garazh me disa kate ose rrjet parkimesh të shpërndara), do të ketë avantazh kredibiliteti.
Përmbledhje:
- Sheshin e Tetovës Bilall Kasami e përdor për vota, por pa plan… është premtim i vdekur politikisht.
- Qytetarët sot janë shumë më skeptikë se para 4 viteve.
- Ky premtim më shumë rrezikon t’i ulë besueshmërinë sesa t’i sjellë vota shtesë
Çfarë mësohet nga historia e Tetovës?
- Asnjë kryetar nuk ka realizuar projekt madhor publik në qendër (si garazh, shesh modern, transport urban).
- Shkaku: buxheti i kufizuar, korrupsioni dhe mungesa e planeve urbanistike të qëndrueshme.
- Pra, kur një kryetar në Tetovë premton diçka të madhe (sidomos në qendër), qytetarët duhet ta shohin me skepticizëm maksimal…Bilall Kasami përshëndetet
- Bella CIAO…CIAO
www.telegrami.mk
MESUT SHABANI – TETOVË

============================================================
lajmi aktiv që qarkullon