Komisioni Evropian vendosi dje të praktikojë tarifa të larta për automjetet elektrike kineze me bateri (BEV) nga 5 korriku.
Brukseli akuzon Pekinin se mbështet prodhuesit e tij të makinave me shuma të mëdha subvencionesh që çojnë në çmime artificialisht të ulëta dhe konkurrencë të pandershme.
Lëvizja e Komisionit Evropian, e cila u zbulua në fillim të qershorit, është rezultat i një hetimi të detajuar që zbuloi se subvencionet po kanalizohen përmes zinxhirit të furnizimit të BEV-ve të prodhuara në Kinë, si nga vendasit ashtu edhe nga kompanitë.
Paratë publike u gjetën kudo, thanë zyrtarët, nga minierat e lëndëve të para të nevojshme për prodhimin e baterive te shërbimet e transportit të punësuar për të sjellë produktet e gatshme në brigjet e Evropës.
Vëllimi i madh i subvencioneve i lejon prodhuesit kinezë të ofrojnë BEV-të e tyre me çmime dukshëm më të ulëta se ato të shitura në BE, ku kostot e energjisë dhe të punës janë shumë më të larta.
Diferenca e çmimeve ka shkaktuar një rritje të shpejtë të importeve të BEV-ve të prodhuara nga Kina: nga 3.9 për qind e tregut në 2020 në 25 për qind në fund të 2023, sipas KE.
Kjo valë e importeve të lira paraqet një “kërcënim dëmtimi ekonomik” për konkurrentët e BE-së që mund të çojë në humbje të paqëndrueshme dhe të rrezikojë më shumë se 12 milionë vende pune direkte dhe indirekte, paralajmëroi ekzekutivi.
Prandaj, arifet janë të nevojshme për të kompensuar përfitimet e ofruara nga subvencionet.
Vendimi i shpallur sot parasheh tarifa të diferencuara, të llogaritura sipas kompanisë mëmë, qarkullimit vjetor dhe shumës së dyshuar të subvencioneve të marra.
Deri kur do të jenë të vlefshme tarifat e reja më të larta?
Marrja e masave për momentin do të jetë e përkohshme.
Autoritetet doganore do të kërkojnë garanci bankare, në vend të parave të gatshme, nga eksportuesit kinezë, që do të thotë se blerësit fundorë mund të mos e vërejnë menjëherë ndryshimin në xhepat e tyre.
Tarifat do të mbeten në fuqi deri në marrjen e një vendimi përfundimtar në nëntor, të cilin vendet mund ta bllokojnë me një shumicë të cilësuar votash.
Gjermania dhe Hungaria janë ndër ato që kanë më shumë gjasa të kundërshtojnë.
Ndërkohë, Brukseli dhe Pekini do të diskutojnë zgjidhjet e mundshme që mund të parandalojnë vendosjen e përhershme të tarifave.
“Ne vazhdojmë të angazhohemi intensivisht me Kinën për një zgjidhje të pranueshme reciprokisht.” Çdo rezultat i negociuar i hetimit tonë duhet të adresojë qartë dhe plotësisht shqetësimet e BE-së dhe të jetë në përputhje me rregullat e OBT-së”, tha Valdis Dombrovskis, nënkryetari ekzekutiv i Komisionit i ngarkuar me tregtinë. , thuhet në deklaratë.
Shpresat për përparim janë ende të pakta. Pekini e kundërshtoi hetimin në formë dhe përmbajtje, duke e quajtur atë një “akt të zhveshur proteksionizmi” që “ndërtoi artificialisht dhe ekzagjeroi të ashtuquajturat subvencione” dhe u zotua “të marrë të gjitha masat e nevojshme për të mbrojtur me vendosmëri të drejtat dhe interesat legjitime të kompanive kineze”. “. .
Muajin e kaluar, Ministria e Tregtisë e Kinës nisi një hetim anti-dumping për importet e derrit në BE, i parë si një prelud për hakmarrje.
Bujqësia dhe aviacioni shihen si sektorët më të cenueshëm ndaj zemërimit të Pekinit.
Euronews