Komisioni Evropian po monitoron nga afër ndryshimet për reklamat shtetërore në Maqedoninë e Veriut

0
253

Pas njoftimeve të komunitetit gazetaresk në Maqedoninë e Veriut se po diskutohet për rikthimin e reklamave qeveritare në media, Komisioni Evropian rikujton se në BE janë duke u përgatitur ndryshime, njofton korrespondenti i MIA-s nga Brukseli.

Edhe pse asgjë nuk është zyrtare, komuniteti gazetaresk në Maqedoninë e Veriut ka paralajmëruar prej kohësh se neni 102 i diskutueshëm është kthyer në lojë.

Neni 102 i Ligjit për shërbime mediatike audiovizive u shfuqizua pas Marrëveshjes së Përzhinos në vitin 2015, dhe qeveria e LSDM-së mbrojti ndalimin e reklamave shtetërore pas 11 viteve të sundimit të Nikolla Gruevskit dhe keqpërdorimin e kësaj praktike nga qeveria e tij si ryshfet për mediat. . Një praktikë që është kritikuar rregullisht në raportet e Komisionit Evropian.

Siç raportoi BIRN pak ditë më parë, Ministria e Shoqërisë Informative dhe Administratës (MISA) tha se “po bisedohet” për ndryshime në këtë praktikë, por pa detaje të tjera, ndërsa zëvendëskryeministri për Çështje Ekonomike Fatmir Bitiqi tha se “qeveria do të diskutonte për ndihmën “me përafërsisht tetë milionë denarë në vit. Për më shumë ndihmë buxhetore, shkruan BIRN, qeveria do të kërkojë “konsensus social”, pra miratim si nga opozita ashtu edhe nga profesioni i gazetarit. Kjo ndihmë më e madhe, thotë BIRN, mund të arrijë në 0.1 për qind të buxhetit të shtetit.

Nga Komisioni Evropian thanë për MIA-n se nuk hyjnë në detaje derisa të zyrtarizohet vendimi, por janë duke e monitoruar situatën.

  • Po monitorojmë situatën. Çdo ndryshim në legjislacionin e medias duhet të jetë në përputhje me ligjet dhe standardet e BE-së. Ata kërkojnë konsensus të gjerë politik dhe konsultime me palët kryesore të interesit, tha për MIA-n zëdhënësja e Komisionit Evropian, Anna Pisonero.

Pisonero kujtoi se raporti i Komisionit në vitin 2021 tashmë ka vënë në dukje vërejtjet dhe shqetësimet e shoqatave të mediave në Maqedoninë e Veriut për ndryshime të mundshme në nenin 102 të ligjit AVMS për të lejuar rideklarimin e reklamave “me interes publik”.

Edhe gjatë qeverisjes së Gruevskit këto fushata janë bërë si “interes publik”.

Për sa u përket ligjeve dhe standardeve të BE-së që Pisonero kujton në përgjigjen e tij, për momentin nuk ka një legjislacion që të merret drejtpërdrejt me reklamat shtetërore dhe politike, por kjo duhet të ndryshojë së shpejti.

Komisioni Evropian, veçanërisht nën ndikimin e Komisioneres së BE-së për Transparencë Vera Jurova, vitet e fundit ka propozuar intensivisht ndryshime ligjore dhe një qasje të re politike ndaj çështjeve të medias, fushë në të cilën Bashkimi Evropian ka shumë pak kompetencë në përgjithësi.

Në nëntor 2021, Komisioni propozoi një paketë masash për forcimin e demokracisë, në të cilën një nga dispozitat është pikërisht Rregullorja për Transparencën dhe Synimin e Reklamave Politike. Kjo rregullore do të prezantojë një “standard të rreptë” për transparencën në fushën e reklamave politike për të gjitha llojet e mediave në BE.

Siç shpjegohet nga Komisioni Evropian, kjo paketë masash është pjesë e planit më të gjerë të veprimit për demokracinë evropiane, i cili ndër të tjera synon forcimin e masave për zgjedhje të ndershme dhe të lira, media të pavarura dhe rritjen e pjesëmarrjes demokratike. Komisioni Evropian po ashtu rikujton MPB-në se respektimi i standardeve evropiane përfshin një sërë konventash dhe dokumentesh nga Këshilli i Evropës.

“Kur themi ligji i BE-së, ai duhet kuptuar në kontekstin më të gjerë të doktrinës dhe standardeve të Këshillit të Evropës”, ​​tha komisioni.

Në lidhje me vetë reklamat politike, propozimi i Komisionit Evropian për “transparencën dhe shënjestrimin e reklamave politike” përfshin “standarde strikte të transparencës për ofruesit e shërbimeve në këtë fushë, duke përfshirë dispozitat për transparencën në lidhje me sasinë dhe burimet e financimit që ata përdorin “sponsorët e politikës. reklamat”, thuhet në propozimin e Komisionit.

Këto të dhëna do të publikohen në shënime transparence që do të vihen në dispozicion të të gjitha reklamave politike. Detyrimi vlen për të gjitha format e reklamave politike në BE, por edhe për reklamat që mund të ndikojnë në rezultatin e çdo zgjedhjeje, referendumi ose procesi legjislativ dhe votimi.

Përjashtim bëjnë informacionet praktike nga burime zyrtare lidhur me organizimin dhe modalitetet e pjesëmarrjes në zgjedhje apo referendume, ato nuk konsiderohen reklama politike në propozimin e Komisionit Evropian.

Komisioni Evropian, megjithatë, bën dallimin midis reklamave politike dhe shtetërore dhe parave të medias shtetërore. Reklamimi shtetëror nuk i nënshtrohet standardeve të BE-së ose të Këshillit të Evropës. Megjithatë, në raportin e rregullt për sundimin e ligjit në shtetet anëtare, Komisioni Evropian ende e konsideron këtë pjesë në monitorimin e pluralizmit mediatik, për faktin se ekzistojnë “rreziqe reale të shpërndarjes jotransparente të parave të tilla në disa Shtetet anëtare dhe mënyra se si “disa vende e përdorin këtë për të kontrolluar peizazhin mediatik”, kanë thënë për MIA nga Komisioni Evropian.

Kjo pamje komplekse legjislative e BE-së vlen edhe për vendet kandidate, të cilat gradualisht duhet të përafrohen me standardet e BE-së gjatë procesit të negociatave, por gjithashtu tregon shkallën e kompetencës së Komisionit në fushën e politikave mediatike, të cilat mbeten në duart e shteteve anëtare. . Me marrjen gjithnjë e më agresive të medias në vende si Hungaria dhe Polonia, Komisioni po përpiqet, mbi të gjitha, përmes mjeteve të monitorimit të shtetit të së drejtës të ushtrojë mbikëqyrje edhe në këtë fushë.përcjell telegrami.mk